New York Times isi lanseaza o noua aplicatie HTML5 pentru iPad

de: Alexandru Puiu
03 10. 2012

Cu toate ca New York Times este una dintre cele mai populare publicatii din App Store, astazi gigantul a luat o decizie curajoasa: aceea de a vinde continut prin intermediul unei aplicatii HTML5 accesibila prin Safari.

Desi a negat vehement printr-un comunicat ca ar fi implementat acest sistem pentru a evita taxa de 30% din pretul abonamentelor care ajung in vistieria Apple, New York Times are foarte mult de castigat din lansarea noii aplicatii HTML5. Mai precis, fiecare abonat, utilizator de iPad, care decide sa se aboneze prin intermediul noii aplicatii web, trimite intreaga suma a abonamentului catre New York Times.

Miscarea face parte dintre-o politica de expansiune a New York Times pe cat mai mult platforme, cu efort minim. ,,Abonatii ne-au spus ca isi doresc sa incerce noi moduri de lectura a continutului din New York Times pe o varietate mai mare de platforme.” Astfel au justificat cei de la NYT decizia adoptarii standardului HTML5 pentru crearea unei aplicatii cross-platform, care din pacate momentan este compatibila doar iPad-uri. Momentan este cuvantul cheie, deoarece este foarte probabil ca in scurt timp acelasi format sa fie accesibil si de pe tabletele cu Windows 8 sau Android.

Lansarea continutului jurnalistic platit in acest format de aplicatie web este o metoda de a micsora costurile de dezvoltare pe multiplele platforme disponibile pe piata. Personal cred ca aceasta miscare este doar inceputul unui trend ce va avea repercusiuni in intreaga piata jurnalistica care-si doreste sa aiba o prezenta pe tabletele actuale, dar nu are un buget pentru dezvoltarea de aplicatii dedicate.